Summa sidvisningar

tisdag 26 april 2011

Från påsk till sommar

Vilken underbar påskhelg vi fick. Enligt SMHI har sommaren kommit-åtminstone besökt oss.
En liten påskpresent packades in före påsk .
Samma pärm som jag sytt tidigare.

Idag har jag gjort den sista handsömnaden på min tablett.
 Färgerna passade perfekt i det rum jag skall lägga den.
  Broderiet och de vita kanterna är ett underbart halvlinne jag köpt på Northern Quilts. Brukar annars använda muslin,men detta gillar jag mycket mer.
Lukkekantstyget är ett Lecientyg , Flowersugar,köpt hos Butiken Annalunda. Älskar detta tyg och har sytt mer i det,men det kan jag visa först senare..

13 kommentarer:

Catarina C sa...

Vilken underbart söt tablett du har sytt och pärmen var också mycket trevlig! Kram

Katarina sa...

Härlig pärm du sytt! Den lilla duken är helt bedårande! Så fin tygsammansättning och ett ljuvligt broderi. Duken ger verkligen en riktig sommarkänsla! Kram Katarina

Mona sa...

Så flott duken din blei. Jeg skal på lappeklubb i kveld og spør jentene hvilken stoff de synes er best. Har jo 3 alternativer. Ha en super kveld.

Amnikki sa...

Duken är ju bara sååå vacker.....pärmen är rolig och snygg....

Immi sa...

Underbara saker du sytt, duken är så sommrig, och pärmen är rolig o trevlig....Kram..

eva sa...

Duken blev bara så jättevacker! Den är helt underbart romantisk, tycker jag. Pärmen är verkligen käck och det är boken som den kommer från också. Kan varmt rekommenderas!
Kram
eva

Veronica sa...

Åh vilken vacker duk, samt en härlig pärm. kram Veronica

Sigge och My sa...

Vilken söt duk och vilken kul grej med pärmen! Kram

Annika sa...

Din tablett är så ljuvlig och din pärm är läcker. Nu har jag snart fallit till föga och köpt boken, jag tror jag också måste göra mig en pärm. Vad gör du hålen med? ELler det kanske står i boken. Kram Annika

Ladyronja sa...

Utrolig vackra både bonderusk duken och permen

kram

ewa-christine sa...

flitig bloggare, flitig skapare av många vackra arbete, visst är livet härligt.
Vilken typ av affär hade dina föräldrar?? Uppfattade jag det rätt??
Ha en skön försommardag.

Stina Blomgren sa...

UNDERBART!!!! :o)
Älskar den nya duken .. jamen allt det du gör!! :O))

PW Design sa...

Vilken underbart vacker duk! Nu börjar det klia i fingrarna- känner sysug efter besök i din blogg. Tack!