Summa sidvisningar

onsdag 16 maj 2012

Det finns hopp...

Det var det där med väntans tider.Idag är det ett underbart vårväder på vår fina ö och det känns som det finns hopp om värme och sol igen.Under tiden har jag försökt frammana vårstämning och det genom att jobba med saker till picknicken som stundar med barnbarnen.
 Inspiration till sommarduken fick jag från Homespun 10.4 där Kellie Wulfsohn  
har ett mönster på en ljuvlig kudde.Hon bygger där upp formen av ett träd med ett myller av applikationer.Likaså en ram runt. Hon använder sig här av raw-edge applique och det har jag också gjort.Gå in och kika på hennes blogg och njut av fantastiska applikationer.Så här ser tidskriften ut
 Nu tänker jag ladda inför helgen och alla dagar med nära och kära.Visst måste man ha lite kakor till picknicken:-))
Önskar er alla underbara vårdagar med BARA sol och värme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Så flotte ting du har sydd ferdig i herlige vårlige farver.
Her har vi endelig fått sol igjen etter maaaange dager med regn og vind.

Gunilla sa...

Oh tänk att få vara med på den picnicen och njuta av de fina sakerna Du sytt och Dina goda kakor!
kram

Deborah sa...

Such a lovely crocheted cushion! I crochet too....just learning! Lovely little quilt!

Christina sa...

Ljuvligt, både duk och kudde:) Kram

Miss T. sa...

We are waiting for the "SUN" here in Belgium, has been raining since weeks, ... but when I see your darling works it feels like the sun is bursting in my eyes. Such a lovely cushion and blanket, Gudrun. You make wonderful things and I hope you have a beautiful summer so you and your grandchildren can enjoy picknicks!
Hugs,
Miss t.

Veronica sa...

Härliga picnic saker!! kram Veronica

Katarina sa...

Önskar er många härliga picknickar framöver i sällskap med dessa ljuvligheter! Fast någon kanske kan tänka sig att klippa lite gräs också?:-)) kram Katarina

Radka sa...

Your picnic cloth looks so pretty. We don't have picnic weather here, cold north winds :(
Lovley cushion :)

Kerstin sa...

Så ljuvlig duk och kudde du sytt!!
Underbara!
Önskar dig och de din en underbar helg!
Kram Kerstin

Annika sa...

Vilka ljuvligheter. Annika

Stina Blomgren sa...

Tack och lov för hopp.... Underbart som alltid hos dig!!!!!

annicka sa...

Ljuvligare än ljuvligast. Inget är som väntans tider...fniss
Kudden är både romantisk och lite chabbychick - en stil i tiden!

Jag blir riktigt sugen att göra en picnic duk jag också... men först några dockkläder - ett riktigt pill

Fabraholic sa...

Tänk vad duktig du är; jag har ännu inte vågat mig på rawedge. Ljuvlig duk.

nattugglan sa...

Det va sjuttsingen va fin duk o löpare du hade gjort..Ha en trevlig helg

Maja sa...

Dina arbeten får mig att tänka på sommardagar med nybakade bullar och jordgubbssaft. Vinden susar i tallkronorna och jag och brorsan ligger på en filt medan mor och far plockar blåbär runt oss. Sommar och barndomsminnen! Ljuvligt!!!
Ny lott till dig!
Kram

Anonym sa...

You got a really useful blog. I have been here reading for about an hour. I am a newbie and your success is very much an inspiration for me.